En väldans massa uppgifter!

Då sitter man här, trots att klockan är över tio och man egentligen borde ligga i sängen och vila upp sig så att man kan orka med skolan imorgon också. Jag kan ju erkänna att jag disponerat tiden helt fel under de sista veckorna, eftersom jag har jättemycket kvar att plugga på inför proven och läxförhören som komma skall. Usch, ibland tar skolan verkligen kål på mig. Jag kan verkligen känna hur paniken tar över och koncentrationsförmågan sjunker ner till botten - ge mig nya krafter!

Lärarna har börjat sätta pilarna nu, kan ju erkänna att jag faktiskt blir lite nervös i magen när jag tänker på det. Denna gången har jag konstigt nog satt upp ovanligt höga mål, bara för att jag på något sätt ska ha något vettigt att sträva efter. Kanske var det en dum idé, eftersom det kan ju trots allt bli en hel del neråtgående pilar. Eller så var det inte sådär tokigt, för om jag har tur lutar pilarna i rätt riktning. Jag är helnöjd ifall jag får alla rakt fram. Så nu är det bara till att vänta och se. Faktum är att jag redan har fått sex stycken av tio, och jag kan meddela er om att det är en positiv överraskning hittills. Hur som helst, fyra stycken kvar att få reda på, så jag ska inte ta ut segern i förskott.

Dags att slita sig från datorn, återgå till kollegieblocken och försöka få in lite mer om den svenska litteraturen. Håll tummarna för mig på provet imorgon, jag siktar högt!

Godkväll, Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0