Marabou – mitt varumärke

Vi har fått i uppgift att välja ett varumärke som vi tycker uttrycker vår personlighet, eller ett varumärke som vi vill bli förknippade med. Sedan ska vi förklara vad som vi tycker är så bra med just det varumärket och vad som är dåligt med att uttrycka den man är genom ett varumärke.


Jag tycker att man kan förknippa mig med Marabou eftersom jag älskar choklad. Det är väl inte precis så att Marabouchoklad uttrycker hur min personlighet är, men jag tror att det påverkar saker och ting runtomkring mig. Jag tror inte att just ett varumärke kan uttrycka hur man är som person, eftersom personligheten inte sitter i t.ex. kläderna. Men om, om någon nu uttrycker sin personlighet genom ett varumärke, så tror jag inte att det är äkta. Det är precis som om man gömmer sig bakom något som man egentligen inte är, ungefär.


Att bli förknippad med Marabou är väl inget som jag vill bli, och det är väl inget som jag blir heller. Men jag äter troligtvis choklad en gång i veckan, minst, och det är något som jag inte hade klarat mig utan. Jag är omedvetet chokladberoende.




MMMmmm... Marabou!


Vi ses och hörs, Sara André


RSS 2.0