Jag har julpyntat

Jag säger bara: Äntligen!

Marken är alldeles täckt av vit snö, det är minusgrader ute och vägarna är hala som isbanor. När man promenerar från huset till skolan på morgonen kan man känna doften av röken ur skorstenarna, vilket tyder på att folk eldar på inne i brasan. Julstädningen är gjord och julpyntet är framplockat. Nu är det bara granen som saknas, sen, sen är allt på plats. Jag älskar vintern, kylan, alla varma tröjor, kvällsfikan med glögg och lussebullar, julskivorna, de mörka kvällarna och allt annat som hör julen till. Om man bortser från de otroligt vackra färgerna på hösten, så kan nog vintern vara den finaste årstiden vi har. Eller, vad tycker ni?

Klockan börjar bli mycket. Jag borde egentligen inte vara uppe så här dags med tanke på att skolan står på kö inför morgondagen. Men eftersom tre hela dagar gått till spillo under min feber-period, så krävs det en och annan sen kväll för att ta igen det man missat. Det är ju trots allt fredag imorgon och vem vill sitta hela helgen med psykologiböckerna och plugga huvudet av sig inför provet på måndag? Ja, inte jag i alla fall.

Nej, dags att krypa ner under täcket. Ha en bra helg allihopa!

Godnatt, Sara


Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Stämningsfull beskrivning som får mig att längta efter jullovet!

2008-12-08 @ 17:34:16
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: sara

Jag tror nog att de flesta av oss längtar dit. Just nu känns det bara som om vi väntar in tiden för att sen kunna få lite ledig tid att vila ut oss, inte sant?

2008-12-10 @ 00:37:02
URL: http://saraemilieandre.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0